2016.04.03 07:50 Egyik szemük sír, a másik nevet

Pedig olyan jól kezdődött... Az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős úgy bekezdett az Eger-rali első versenynapján, ahogy egyébként nem szokott. A hétszeres abszolút bajnok Peugeot-pilóta általában inkább a folyamatos javulás jegyében építi fel a taktikáját, most azonban a második gyorsasági szakasz után öt tizedmásodperc hátránnyal a második helyen állt, vagyis mondhatjuk, hogy „huszárosan” kezdett. Csakhogy...

Csakhogy azután kapott egy defektet a harmadik szakaszon („Rossz minőségű volt az út, és bár nem emlékszem, hogy odaütöttem volna az autót, már a szakasz elejétől kezdve bal első defekttel jöttünk, ami negyvenöt-ötven másodpercünkbe került” – mondta a pilóta), majd pedig, a kerekek csereberélésére nyilván „ráment” a negyedik gyorsasági is.

„A szerviz után, az ötödik szakaszon terveztünk gyorsítani – árulta el a Peugeot Total Hungária Rallye Team pilótája. – Ám nem sokkal a rajt után fura hangok kezdtek jönni a 208-as motorjából. Mintha csak három henger ment volna, és elfogyott az erő is. Lekapcsoltuk a versenyprogramot, akkor úgy tűnt, hogy jó. Visszakapcsoltuk, megint előjött ugyanaz a probléma. Folyamatosan figyeltük a vízhőfokot, az olajnyomást, és óvatosan végiggurultunk a szakaszon, de aztán félreálltunk, mert egy kis olajfüstje is volt a motornak, és nem akartuk kockáztatni, hogy nagyobb baj legyen.”
 

Érdekes egyébként, hogy a történtek ellenére valahogy optimizmus sugárzott a pilótából és a navigátorból egyaránt. Hogy miért? Erre is megkaptuk a választ:
„Az ötödik szakaszon ugyan nem volt velünk az erő, de összességében nem lehet okunk a panaszra. Az Peugeot ugyanis nagyon rendben van, abszolút versenyképesnek érzem, azt pedig el kell fogadni, hogy a technikai sportban benne van a technikai hiba lehetősége” – mondta Szőke Tamás a Peugeot 208 T16 R5-ösről, s ugyanígy vélekedett ifjabb Tóth is.
 

„A tavalyi szezonhoz képest nagyon sokat fejlődött az autó, és versenyképesebbek is vagyunk vele. A fokozatosság elvén próbáltam felépíteni a versenyt, de megállított minket ez a motorgond. Ettől függetlenül az még tény, hogy jó a futóműbeállítás, jók a gumik, jól kanyarodik az autó – szóval nagyon jó érzés vezetni. Az egyik szemünk sír, a másik nevet, és gondolatban már a Miskolc-ralin járunk...” – tette hozzá ifjabb Tóth.
 

Nos, a Miskolc-ralira, vagyis a bajnokság második futamára már nem kell sokat várni, hiszen ennek a hónapnak az utolsó hétvégéjén rendezik, egészen pontosan április 29-30-án

Médiapartnerünk

Egerben vagy online

Támogatók