2016.04.05 22:23 El kell hinni, sok van benne…

Nem tartott sokáig Baksai László és Ifj. Kuncz Dezső első közös versenye, az Eger Rallye, hiszen a BMW-vel autózó duó terveit a második gyorsasági szakasz után törte össze BMW-jük motorja, amely a bátori gyorsasági után egyszerűen felfőtt, feladásra kényszerítve ezzel a srácokat. A rövidke évadnyitóról Baksai Lacit kérdeztük.

Teljesen új volt számodra a BMW.

Igen. Olyannyira, hogy a verseny napján, reggel, a parc fermében ültem benne életemben először. Bár ebben sokan kételkedtek.

Tapasztalatod az autóval nulla, a navigátorod új, gumi ismeretlen…

Nem is volt igazából semmilyen elvárás velünk szemben, a tanulás, az ismerkedés volt a feladatunk és annyi, hogy guruljuk le szépen a versenytávot. Ezt is csináltuk. De képzeld el, hogy azonnal elkezdtem küzdeni a váltó fokozataival, mert egyszerűen nem találtam meg őket. Elrajtoltam, rakom neki, egy, kettő, három, majd vissza akartam húzni kettesbe, de már nem találtam meg a fokozatot. Addig-addig küzdöttem vele, hogy már szinte megálltunk. Újra egyes, kettes, és a többi, rájöttem, hogy finomabban kell neki a másodikat berakni.

Ezt valószínűleg nem csak egyszer játszottad el az első öt kilométeren, mert, ahol én voltam, oda is hasonlóan érkeztetek meg.

Ott konkrétan az egyest nem vette be! A kezembe került még a kézifékkar is. Nagyon ügyetlennek éreztem magam. A kettes gyorsaságin, a Bátor-Terpesen viszont egész jót jöttünk. Csak gyenge az autónk motorja, ezért kaptunk sokat. Ráadásul az utolsó kilométereken elvettem a gázt, mert láttam, hogy a piros tartományba kúszott fel a hőmérőnk. A vízcsővel akadt gond, ami olyan rossz helyen volt, hogy nem tudtunk mit kezdeni vele. Ez okozta végül a vesztünket is, ki kellett állni miatta. Nem tudtuk megoldani akkor és ott a problémát.

Hogyan teljesített ifjú segítőd?

Jól. Nagyon ügyes volt Dezső. Semmi gond nem volt, amíg mentünk mindent időben és pontosan diktált. Biztosan jól össze fogunk szokni vele.

Milyenek az első tapasztalataid az autóról?

Jók. Nagyon tetszett, nagyon meggyőző volt. Olyan futómű van alatta, hogy az hihetetlen. Volt egy kanyar, amit „zsigulisan” felírtam jobb2-nek, de vehettem volna lazábbra is. A fék és a futómű hihetetlen egyszerűen. Vártam, többször is, hogy megcsúszik, vagy lesz egy kis izgalom a kanyarban, zsigulis fejjel egy pillanatra azt is éreztem, hogy most fogjuk összetörni a BMW-t, de egyszerűen meg sem nyikkant a gumi, annyira stabil volt. Akkor mondtam magamban, hogy ezt nagyon meg kell tanulni és el kell hinni. Ezek a tapasztalatok meg is nyugtatnak valahol a Miskolc Rallye előtt. Borsodba már úgy szeretnénk megérkezni, hogy van némi közös tapasztalatunk – az egrin túl- ezért valószínűleg elutazunk majd a Rába Ringre egy tesztversenyre is. Remélem, hogy ott már nem bénázok a váltóval és egy tökéletes tesztet tudunk abszolválni Miskolc előtt.

Salánki Gábor – Rallye2.hu

Médiapartnerünk

Egerben vagy online

Támogatók