2016.04.05 22:20 Kétszer is azt hitték: vége!

Néhány pontért jött Egerbe, aztán az abszolút győzelemért járó 20 ponttal és a legnagyobb kupákkal a tarsolyában térhetett haza az évadnyitó futamról Neukirchner Andris és Guzi Robi, akik életük második összetett sikerét érték el a Rallye2 Bajnokságban. Érdekesség, hogy mindez egymás után sikerült megszerezniük. Két necces helyzetük is volt a srácoknak az Eger Rallye során, de amit elrontott András, azt némi szerencsével ki is javította, majd taktikusan beosztva az előnyt végül bezsebelték a győzelmet egy idegőrlő felkészülés után. Neukirchner Andrist kérdeztük. 

Milyen előjelekkel és felkészüléssel vártátok az Eger Rallye-t?

Nem kezdődött túl jól a hétvégénk, vagyis inkább a Húsvét alakult rosszul számunkra. A pécsi rendőrkapitányság munkatársai elvették ugyanis az autónk forgalmiját egy a szélvédőre fel nem ragasztott regisztrációs matrica miatt. Nagyon „hálás” voltam ezért, hajszálon múlt, hogy el tudtunk indulni az évadnyitó futamon.  Végül szlovák sportrendszámmal sikerült rajthoz állni, amit kettő nap alatt kellett elintéznünk. Egerben és a Miskolc Rallye-n egyértelműen a pontszerzésért, a lehető legtöbb pont kockázatmentes begyűjtéséért érkeztünk és érkezünk majd. Mi most sem a győzelemért óhajtottunk hajtani. Mindeddig nem használtunk Pirelli gumikat, ezeket akartuk megismerni és szerettünk volna újra versenytempóba rázódni az évad nyitófutamán. A hátsó fékünk sajnos nem volt tökéletes, ezt már csak Egerben vettük észre, nem tudtam annyi fékerőt juttatni előre, mint amennyit szerettem volna. Eláll keresztbe az autó, rossz a kocsi fékegyensúlya, amit a gyorsaságikon is megtapasztalhattunk. A szervizben próbáltuk mi megtenni, amit lehet, köszönet érte a szervizcsapatnak, remekül dolgoztak a fiúk, de lesz még ezzel munkánk. No és persze a támogatóinknak is nagy hálával tartozok a segítségért.

Azt hiszem, hogy a pontgyűjtős tervekből egészen jól jöttetek ki…

Mondhatni. Az utolsó gyorsasági szakaszt már elengedtük, ha már így alakultak a dolgaink, akkor mindenképpen szerettük volna behúzni a 20 pontot, a záró gyorsasági győzelméért járó plusz pontokról inkább lemondtunk. Nem ért ennyit a kockáztatás.

Milyen volt számotokra az Eger Rallye?

A versenyünk nagyon izgalmas volt, két nagyobb kalandunk is akadt, amikor nem gondoltam, hogy onnan lesz még tovább. Ezeket vezetési hibák okozták. Először a Bátor-Terpes szakaszon az elágazásnál, egy lassítónál lecsúszott az autó eleje a fűre, nem sok kellett hozzá, hogy az árokban kössünk ki. A másik eset pedig éppen a lazára vett utolsó szakaszon volt. Valamiért át akartam tolni egy bal3 szigorút, de megtolta az autónk az elejét és én hiába álltam a gázon, azt kellett nézegetni, hogy mi fogja leszakítani az út mentén az Hondánk elejét. Szerencsénk volt, úton maradtunk. Ez a két nagyon meleg helyzet volt a versenyünk során. A fehér aszfalton nem akart normálisan fordulni az autó, nem is értettem, hogy miért nem akart ez működni a Pirellivel. Remélem erről később sikerül jobb tapasztalatokat is szereznünk majd.

A beszélgetés elején azt mondtad, hogy az eredeti tervek szerint a Miskolc Rallye-ra is a pontgyűjtögetési szándékkal érkeztek. Ellenben most bitangul feltettétek a lécet magatoknak is.

Nagyon boldogok voltunk az Eszterházy téren a nem várt sikerünk után, de emiatt nem változtatunk a miskolci terveinken. Pontgyűjtés a terv. Rengeteg az ügyes helyi versenyző, hihetetlen jó helyismerettel, akikkel nem fogok leállni kakaskodni, vívni a futamgyőzelemért, mivel nekem az éves bajnokságban vannak komoly terveim, amiket nem szeretnék egy pont nélkül zárt futam miatt elengedni. Miskolcon biztosan nem fogok felesleges kockázatot vállalni, rohanni, sietni. Ha harmadik, negyedik, vagy ötödik leszek, akkor sem leszek elkeseredve. Utána viszont jön a két murvás futam, a Szombathely és a Veszprém Rallye, ahol előre szólok a vetélytársaknak, hogy alaposan kössék fel a gatyát, mert esélyt sem fogok adni senkinek! Miskolcon tehát újra támadunk, de nem szállt a fejünkbe az Eger Rallye-n elért győzelmünk miatt a dicsőség. Lényeg, a biztos célba érkezés. Most is az volt terv és tessék, láthatjátok, hogy mi lett belőle… J

Salánki Gábor – Rallye2.hu

Médiapartnerünk

Egerben vagy online

Támogatók