2016.03.23 21:21 Lehetne még egy kör Egerben

Csomós Miki Varga Gabival a jobb1-ben mindössze két versenyen állt rajthoz 2015-ben, de ott alaposan letették a névjegyüket. Két kategóriagyőzelem mellé egy csoport és egy abszolút győzelmet is szereztek, ráadásul év végére egy nagyon komoly R2-es Renault Twingót is sikerült beújítaniuk, amivel 2016-ban kétségtelenül a Rallye2 Bajnokság egyik nagy esélyesévé léptek elő. Sőt! Folyamatban vannak a fejlesztések, amik után a kis francia méregzsák várhatóan még több borsot fog törni az A/7-es géposztály jogutódjában versengő 2000 köbcentiméteres autót hajtó párosok orra alá. Arról, hogy Csomós Miki mit gondolnak az idei évükről, arról beszéljen maga a pilóta. 

Kezdésként vegyük kicsit górcső alá a tavalyi éveteket! Nem sok helyen láthattunk titeket versenyezni, ha emlékeim nem csalnak mindössze két Rallye2-es futamon találkozhattunk a Csomós-Varga párossal.

Valóban kettő futamot abszolváltunk a bajnokságból, konkrétan a Miskolc és a Mecsek Rallye-ról beszélgetünk. A borsodi megmérettetés még számunkra is meglepően jól sikerült, hiszen az évad második versenyén megnyertünk mindent, amit csak lehetett. Az A/6 géposztályban, az A csoportban és az abszolútban is mi voltunk a leggyorsabbak. A Mecsek Rallye-n pedig annak ellenére sikerült újra megnyernünk a géposztályt és begyűjteni az A csoport és az abszolút második helyét, hogy az életben nem versenyeztem még az ottanihoz hasonló körülmények között.

Ez elég rövidke éves összefoglaló volt. Így is terveztétek az éveteket vagy egyszerűen csak így sikerült?

Igazából nem volt nagy tervünk az egész évad tekintetében, csak úgy alakultak a dolgok, hogy Miskolcon sikerült rajthoz állnunk egy a Bakó Rallye Team által felkészített Citroen C2R2Max-al. Aztán szerettem volna versenyezni egész évben a csapattal, de ez sajnos nem sikerült. Nagyon sajnáltuk, hogy így alakult, sikerült mindent megbeszélni a csapattal, ám mi végül azért nem indultunk el több futamon, mert nem tudtunk versenyautót bérelni sehonnan. A Mecsek Rallye előtt sikerült megvásárolni a jelenlegi autónkat, ami most már a sajátunk, ezért biztosan nem kerülhetünk idén a tavalyihoz hasonló megoldhatatlan helyzetbe.

Mutasd be nekünk kérlek ezt az autót, Pécsett már láttam gyönyörűen szól, elég komoly kis versenyautó ez.

Hát igen… Ez egy Renault Twingo R2. Ebből is van több változat, a miénk egy picit gyengébb, mint a csúcsverzió, de dolgozunk rajta, folyamatban van, hogy úgy készítsük fel ezt a kis méregzsákot, hogy a legjobb R2-es autó váljon belőle. 

Honnan került hozzád ez a Renault Twingo?

Olaszországból. Elég fiatal autó, 2011-12-es évjárat, ráadásul nem sokat volt használva. Egy hobbista emberé volt, akinek most megtetszett valami más sport így megvált az autótól. Ő volt az első tulajdonosa.  

A Twingo-nak köszönhetően immáron nincs korlát, ott és akkor indultok vele, ahol csak kedvetek tartja. Mi a tervetek az idei évre?

A Rallye2-ben fogunk vele versenyezni. Szívesen mennénk az ORB mezőnyében is, de sajnos nincs annyi támogatónk, hogy ezt megengedhessük magunknak. Ha év közben akadna még néhány szponzorunk, akkor akár az élvonalba is felléphetnénk. Ettől függetlenül nagyon hálásak vagyunk minden támogatónknak az eddigi segítségéért, nélkülük és a családom, barátaim nélkül nem ülhetnénk most egy ilyen fantasztikus autóban. De Egerben egészen biztosan a Rallye2 mezőnyében rójuk majd a kilométereket Varga Gábor barátommal és navigátorommal a jobb1-ben.

Kanyarodjunk is rá az évad nyitófutamára! Megismerkedtél már a versenykiírással?

Nézegettem, egyszer átfutottam gyorsan, de bevallom töredelmesen, hogy nem vagyok elégedett egyáltalán a versenytávval. Nagyon kevesellem a 60 gyorsasági kilométert.

A rátok váró szakaszokat ismered? Versenyeztél már rajtuk?

Ha jól emlékszem 2012-2013 környékén voltak ezek a szakaszok a Rali-Túra mezőnyének is egy Eger Rallye-n, akkor versenyeztem is ezeken a pályákon. A pályák jók, nincs velük semmi gond, tetszenek, de szívesen mennék rajtuk még egy kört, mert így mint mondottam nagyon kevés lesz a versenytáv. Úgy érzem a Bátor-Terpes lesz a kedvencem. Az azért lényegesen hosszabb és tempósabb is, mint a többi. Az ilyeneket én jobban kedvelem.

Milyen tervekkel álltok rajthoz? Milyen eredménnyel lennél elégedett a célban?

Az Eger Rallye-ra még biztosan nem készülünk el az autó fejlesztésével, így motorerőben még gyengébb lesz az Twingo attól, mint, amit szeretnénk. Remélem Miskolcra már a motor is átesik az erősítésen. A többi része viszont jó eséllyel már Egerre megkapja azokat a fejlesztéseket, amiket elterveztünk. Ennek a típusnak is van egy Evo változata, mint mondjuk a Citroennél a Max. Csak itt Evo-nak hívják. Mindegy. Nem is ez most a lényeg, hanem az, hogy motorerő ide vagy oda, mi mindenképpen az abszolút győzelemért szeretnénk harcba szállni. Persze kíváncsian várjuk, hogy milyen autók állnak még rajtunk kívül a rajthoz, mivel a 2000 köbcentis Hondák biztosan nem könnyítik majd meg a dolgunkat.

Kipróbálni akkor lesz bőven mit az autón, de lehetőségetek lesz e rá? Vagy élesben az első gyorsaságin tudjátok le a tesztet is?

Azt nem szeretnénk. A teszt számunkra ceredi sprintversenyen lesz, ott fogunk elindulni. A felkészülésünk folyamatban van, a gátlóink konkrétan még Franciaországban vannak. Folyamatosan dolgozunk az autón jelenleg is. Azt szeretnénk, hogy az Eger Rallye-ra már minden a legjobban összeálljon. Lesz is szükség a precíz munkára, hiszen, ahhoz, hogy a végén a dobogó legfelső fokára állhassunk keményen meg kell dolgoznunk a verseny előtt és alatt egyaránt. A terveinkből pedig nem szívesen engedünk. Miskolcon már belekóstoltunk a győzelem ízébe, amit most Egerben újra szeretnénk megízlelni.

Salánki Gábor

Médiapartnerünk

Egerben vagy online

Támogatók