2016.03.23 14:20 Népes kategóriában csatázhatnak

Nem kezdődött túl szerencsésen a 2015-ös év Balogh Balázsék számára, hiszen a népszerű miskolci versenyzőt sorra kényszerítették a technikai problémák a versenyek feladására, majd Szombathelyen még a Ladájukat is összetörték. Az idei évre azonban újra feltöltődtek Csigolyék és nem kisebb tervet eszeltek ki 2016-ra, mint hogy a Rallye2 minden idei évi futamán szeretnének rajthoz állni és megküzdeni a géposztályuk elitjével, akik köztudottan az utánpótlás bajnokság egyik legkeményebb kategóriáját alkotják. Balogh Balázzsal, azaz Csigollyal beszélgettünk az idei évre és az Eger Rallye-ra vonatkozó elképzeléseiről. 

Mivel telt a holtszezon, tudtatok e valamikor autózni egy jót a télen?

A Szilveszter Rallye-n tudtunk csak rajthoz állni és ha a ceredi sprintversenyt nem számoljuk az volt az első és utolsó versenyünk, autózásunk a télen. Készültünk mi, hogy megyünk majd hókocsizni, de sajnos nem úgy jöttek össze a dolgaink, nem engedte az idő, munka volt, munka hátán. A Szilveszter Rallye viszont nagyon jó sikerült nekünk. Kizárólag a nézőknek autóztunk, szenzációsan éreztük magunkat, remek lezárása volt az elmúlt évünknek.

Az Eger Rallye-ra hamar leadtátok a nevezéseteket, már az előzetes nevezési listán is szerepelt a nevetek. Sikerült már felkészítenetek az autótokat a versenyre?

Az autónkat már teljesen rajtkésznek lehetett nevezni elég sokkal a verseny rajtja előtt, mivel mi a ceredi rallysprinten is részt vettünk, azt tekintettük a egri verseny főpróbájának. Cereden szereztük meg az idei évre érvényes gépkönyvünket, így az egri felkészülés semmilyen gondot nem okozott a számunkra, időben készen voltunk mindennel. A ceredi tesztre azért is volt szükség mert ezelőtt  az idei évben még nem ültem a versenyautóban, régen volt a Szilveszter Rallye, vissza kellett szokni az autóhoz és a sebességhez is.

2015-ben csak az év elején láthattunk titeket a Rallye2 mezőnyében. Mit terveztek az idei évre?

Ugyanaz a célunk, mint tavaly ilyenkor volt: szeretnénk komplett évet teljesíteni Rallye2 Bajnokságban. Az elmúlt évben sajnos nem úgy jöttek össze a dolgok, mint ahogy azt szerettük volna és előzetesen elterveztük. Sok volt a műszaki problémánk, kiestünk többször is a technikai gondok miatt. Az Iseum Rallye-n történt egy borulásunk, az már csak a hab volt a szombathelyi tortánkon, hogy ekkor a fehér Ladánkat alaposan összetörtük. A szezon második felére ezek miatt a harci kedvünk is jócskán lankadt, a munkánk is megsokasodott, így a sok pontveszteség miatt nem erőltettük a bajnokságot. A munkát választottuk a versenyek helyett. Idén tehát újult erővel vágunk neki a bajnokságnak, szeretnénk minden versenyre eljutni és reményeink szerint egy szép eredménnyel zárnánk a Rallye2-ben ezt az évadot. Reméljük ebben a technika is partner lesz ezúttal. 

Mi volt az első gondolatod, amikor áttekintetted Eger Rallye versenykiírását? Hogy tetszenek pályák?

Sajnos nem tudok válaszolni a kérdésedre, mert van egy olyan rossz tulajdonságom, hogy legtöbbször csak a verseny előtt, a szálláshelyünkön böngészem át a kiírást, ezért most sem sikerült még megismerkednem vele. Tehát engem általában ott, a versenyek helyszínén szokott meglepetésként érni, hogy milyen szakaszok várnak ránk valójában. A navigátorom, Takács Bence szokta intézni mindig a papírmunkákat. :-) Nagyon hálás is vagyok neki ezért a sok segítségért. Pont, mint a páromnak, Emesének és a szervizes barátaimnak a rengeteg munkáért, amivel remélhetőleg kiküszöbölték az összes technikai gondot és ezáltal célba visz majd minket az autónk egész évben. Köszi Orbán Norbi, Csipesz és Ogli!  

Rondítsak bele a felkészülésedbe? Elronthatom a meglepetést?

Mondjad nyugodtan! Legalább egy kicsit hamarabb megtudom ezúttal, hogy hol lesznek a gyorsaságik.

Szarvaskő-Egerbocs, Bátor-Terpes, Egerszalók-Egerszólát, mindez kétszer.

Mentem már ezeken a szakaszokon három évvel ezelőtt. Akkor nekem tetszettek, jót autóztunk rajtuk, bár nem kifejezetten az ilyen gyorsaságik jönnek be nekem elsősorban. Ha szép, napsütéses, tavaszi idő lesz, akkor garantáltan jól érezzük majd magunkat az évadnyitó versenyen.

Kedveled az ilyen gyors, tempós pályákat, vagy a technikásabb szakaszok tartoznak kedvenceid közé?

A keskenyebb, munkásabb pályákat jobban kedvelem, nem vagyok a nagyon lobogós pályák szerelmese, szívesebben gépészkedek inkább többet, mint hogy ötödikben padlógázon száguldjak, de ezeken is elég jól elboldogulok.

Milyen tervekkel éreztek az Eger Rallye-ra?

Nagyon örülök, hogy a Rallye2 Bajnokság egyik legnépesebb és legerősebb géposztályában versenyezhetek. Vívhatok Szauer Gergővel, Ruszó Krisztiánnal, Csépe Gáborral vagy Vizelli Károllyal, Bodogán Ferenccel és még sok más szenzációs, ladás versenyzővel, akik mérhetetlenül gyorsak és ügyesek kivétel nélkül. Nagy kérdés, hogy fel tudjuk e venni a srácokkal a versenyt, képesek leszünk e tartani velük a lépést? Erre szeretnénk választ kapni Egerben és persze szeretnénk célba érni. Ezek a mi terveink az Eger Rallye-ra.

Már Egerben is az új szabályoknak megfelelő gumikkal álltok rajthoz, vagy maradt még annyi abroncsotok, ami elég lesz Egerre?

A ceredi sprinten is a tavalyról megmaradt gumikat használtuk, úgy terveztem, hogy nem fognak annyit kopni, hogy el kelljen dobni őket. Ezért most újra elő tudjuk venni azokat, kihasználjuk az utolsó lehetőséget is, amit a szabályok biztosítanak. Miskolctól jó eséllyel Hankook gumik kerülnek az autónkra. De most még az Eger Rallye-ra koncentrálunk. Ha pedig minden összejön és egy kis időm is lesz rá akkor még a szállásra érkezés előtt megígérem, hogy a kiírást is el fogom olvasni

Médiapartnerünk

Egerben vagy online

Támogatók