2016.03.31 19:55 Találtak még néhány lóerőt a motorban

Családi vállalkozás keretein belül vág neki az idei Rallye2 Bajnokságnak Vizelli Karcsi, hiszen eddigi navigátorát, Nagy Petit ifjú felesége, Vizelliné Jobbágy Éva váltja Karesz Lada VFTS-ében. A látványos és gyors autózásáról híres hajdúsági pilóta sok Eger Rallye-n szerepelt már, legtöbbször utcai gumikkal csapatott Ladáival, de miután megízlelte a sikert a tavalyi futamon, elárulta, hogy most sem szeretné alább adni. Szeretne a dobogón végezni a Rallye2 várhatóan legkeményebb géposztályában. Vizelli Karcsit kérdeztük. 

Milyen tervvel vágtatok neki a 2015-ös évnek és ebből mit tudtatok megvalósítani?

Úgy indítottuk el a szezont, hogy abba beleadunk apait-anyait, mivel úgy terveztük, hogy teljes bajnokságot megyünk a Rallye2-ben és erre eddig nem mondanám, hogy sokszor volt lehetőségünk. A felkészülésnek, is úgy kezdtünk neki, hogy minden ezen múlik, igen alaposan rendbe raktuk az autót, szinte nem volt benne egyetlen használt alkatrész sem, minden porcikájában új volt a VFTS-ünk. A célunk az volt, hogy minden futamon sérülésmentesen célba vigyük a versenyautónkat, lehetőleg dobogós helyezéssel térhessünk haza, de ezekbe az elképzelésekbe a technika ördöge sajnos többször is belerondított. Egerben jól sikerült a évadnyitó forduló, másodikként zártunk a P12-ben. Ezután elhagyott minket jó időre a szerencsénk, mivel Miskolcon a motor, Szombathelyen pedig a váltónk dobta be a törölközőt, ami után rettenetesen el voltam keseredve. Székesfehérváron azonban ismét az ezüstérem lett a miénk, Veszprémben viszont az arany, aminek rettenetesen örültünk. A Baranya Kupán meg is lett a siker böjtje, kitört az egyik hátsó kerekünk, etapon kellett félreállnunk. Kassán nem indultunk, mert pont akkor volt az esküvőnk, Pécsett pedig egy lelazuló kábel okozta 20 filléres technikai probléma késztetett meghátrálásra. Az év végén ezzel a harmadik hely jutott nekünk a P12-ben. Hét versenyből háromszor célba érni nem túl jó arány. Amikor célba értünk, akkor viszont dobogón állhattunk. Azt hiszem ezzel a részével elégedettek lehetünk. 

2016-ra gondolom kicsit több szerencsével is beérnétek…

Mi tagadás, valóban ránk férne már egy kis szerencse. Ráadásul elég nagy változáson esik át a csapatunk, legalábbis, ami az autó legénységét illeti. Nagy Peti barátom helyett a feleségem, Vizelliné Jobbágy Éva fogja olvasni nekem az itinert. Nagy fejlesztéseket nem tudunk most csinálni az autón és természetesen továbbra is a Korda Racing színeiben állunk majd a rajthoz. A kocsink egyben és rendben van a revízión és a kötelező felújításokon, alkatrészcseréken már átesett. Apróságokkal kell még bíbelődnünk. Arról még nem beszéltem, hogy idén is maradunk a Rallye2 mezőnyében, ahol teljes évadot szeretnénk teljesíteni, a bajnokság mind a nyolc futamán szeretnénk rajthoz állni, ami után remélem, hogy ha a fentebb említett és kért szerencse is mellénk szegődik, akkor a tavalyitól is fényesebb és nagyobb kupával zárhatjuk majd az évünket.

Ezért már az Eger Rallye-n is sokat tehettek. Megismerkedtél már a versenykiírással?

Igen és ez a pályákkal kapcsolatban is elmondható, hiszen a korábbi években már több alkalommal is versenyeztem rajtuk. Tempós, lobogós olykor hosszú egyenesekkel tarkított tradicionális egri gyorsasági szakaszok várnak ránk. Izgatottan várjuk a hétvégét. Az autónk felkészítésének már valóban csak minimális híja van. A debreceni gépkönyvezés alkalmával kiderült, hogy akad pár alkatrész, amit ki kell cserélnünk, mert nem egészen szabályosak. Ilyen például a polikarbonát ablak, ami véknyabb az előírtnál. Ehhez hasonló volumenű feladatok vannak már csak hátra. Az elmúlt hétvégén járt nálunk Havasi Péter, akinek a segítségével behangoltuk a motort és elmondható, hogy szenzációs beállításokat találtunk, tökéletesen dolgozik a motorunk. Kisajtolt még belőle néhány lóerőt a Motormágus.

Ezzel a felkészüléseteket is kielemeztük. A kategóriátok brutálisan kemény lesz, 17 páros áll rajthoz a 12-es géposztályban. Milyen terveket tudtok, mertek megfogalmazni magatoknak ennek tudatában a verseny előtt?

Nem lesz könnyű dolgunk az már biztos. A legfontosabb, hogy célba érjünk baleset és lehetőleg technikai gondoktól mentesen. Ha ez megvalósul, akkor feltett vágyunk, hogy a dobogón ünnepelhessük meg  a 2016-os évad nyitányát.

Navigátort váltottál az idei évre. Nagy Peti barátodat, a feleséged, Vizelliné Jobbágy Évi váltja a jobb1-ben. Évi tapasztalt navigátor, versenyeztetek is együtt többször. Most viszont nem csak egy versenynek, hanem a teljes Rallye2-es bajnokságnak vágtok neki  közösen. Milyen a viszony köztetek az autóban?

Túl sok közös versenyünk nem volt eddig, biztosan össze kell még valamennyire csiszolódnunk. A korábbi közös munkánk során nagyon pozitív volt a véleményem. 

Merjél mást mondani... :-)

Mindig jól olvasta Évi az információkat, ráadásul éppen a megfelelő időben. Se hamarabb, se korábban. Nem hinném, hogy bármilyen problémánk adódna az autóban az összeszokással. Biztos vagyok benne, hogy minden ugyanolyan flottul és magától értetődően fog menni köztünk az autóban is, mint az életben.  

Sok Eger Rallye-n láthattunk már, milyen emlékeid maradtak ezekről a versenyekről?

Elsőként az jut eszembe, hogy az idénynyitó mivolta miatt van egy rendkívül érdekes és egyedi atmoszférája az Eger Rallye-nak. Egerben eddig százszor többet mentem utcai gumikkal, mint slickekkel, vagy bármilyen versenyabronccsal. Ez meg is tette a kívánt hatást, mert kívülről látványos, belülről pedig igazán élménydús pillanatokat eredményezett a gumitaktikánk. Keresztbe-kasba mentünk, ahogy azt illik. A korábbi évek csapatós futamai után 2015-ben már rendes garnitúrát raktunk fel, amivel gyönyörű eredményt sikerült elérnünk. Másodikak lettünk a P12-ben. Ezzel a helyezéssel most is kibékülnénk. De nem kell már sokat várni arra, hogy végre elkezdődjön az idei szezon, amit rettenetesen várunk mi is.

Salánki Gábor – Rallye2.hu

Médiapartnerünk

Egerben vagy online

Támogatók