2016.04.05 09:28 Wirtmann: kettőből kettő

Két győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Barna György az Eger Ralin, ahol szombaton és vasárnap két külön futamként rendezték meg az Országos Historic Ralibajnokság első két versenyét. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros mind a két nap a leggyorsabb volt a historic mezőnyben és mind a kétszer megnyerték a D csoport valamint a D3-as kategória versenyét is. A frissen elkészült Ford Escort Mk II-es tökéletesen működött és még arra is volt ideje a párosnak, hogy a rossz minőségű pályákon az autót beosztva versenyezzenek.

„Végig nagyon igyekeztünk” – mosolygott Wirtmann a célban. „Igazán nem volt okuk sietni, csak magunkat hajtottuk, de nagyon jól esett versenyezni a hosszú téli szünet után. Sokan gondolják, hogy könnyű dolgunk volt, de szerintem nincs olyan verseny, ami előre le lenne futva, mindig tökéletesen kell felkészülni és magán a versenyen is oda kell tenni magad. Ha egy pillanatra is kiengedsz, akkor jönnek a fiatalok és azonnal megvernek.”

„Szombaton volt két nagyon rossz állapotban lévő pálya, ott óvatosan kellett menni. A kis, 13 colos kerekek miatt az Escort sokkal sérülékenyebb, de a jó minőségű aszfaltokon jobban megnyomtuk.”

Barna György navigátor szerint az Eger Ralinak mindig is sajátossága volt a rossz minőségű pálya, amire azonban lehet előre készülni:

„Egerben mindig irdatlanul rosszak a pályák. Ha az első körben még jók is, a másodikra nagyon felhordásossá válnak, de erre lehet készülni. Amelyik kanyar nincs kigumizva, az biztos felhordásos lesz, de amelyikben van gumi, az sem biztos, hogy a verseny végéig ott marad és tiszta lesz tőle a kanyar, úgyhogy nem lehet teljesen itinerből autózni.”

„A verseny elején jeleztük a rendezőnek, hogy egy-két etap idő nagyon szoros, nem lehet a KRESZ szabályait betartva megtenni őket, amire kaptunk extra időt, így ezzel nem volt gond.”

 

A páros következő versenye a csehországi Vltava Rali lesz április végén, ahol az Mk I-es Escorttal állnak rajhoz a CEZ-pontokért.

 

EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

1. Wirtmann Ferenc–Barna György                  Ford Escort RS2000 Mk2     D3           52:18,8

2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél                           Opel Ascona B                        D3           +4:07,5

3. Hock Pál–Kemény Viktor                                  Audi Coupé quattro             E4           +5:18,2

4. Balics Ákos–Borsfai Dávid                                 VW Scirocco MK1                  D2           +6:27,3

5. Varga Péter–Péter Richárd                              BMW 325                                  E4           +7:58,7

6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin          Lada 2101-3                              D2           +8:18,4

7. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund                      Lada 21011                               D1           +9:24,0

8. Balogh Sándor–Groll Róbert                           Fiat 131 Racing                        D3           +9:39,4

9. Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs                 Ford Escort XR3i                     E2           +17:25,6

10. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt                          Moszkvics 403 Rallye            B3           +17:27,5

 

EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

1. Wirtmann Ferenc–Barna György                  Ford Escort RS2000 Mk2     D3           32:21,9

2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél                           Opel Ascona B                        D3           +2:20,7

3. Balogh Sándor–Groll Róbert                           Fiat 131 Racing                        D3           +2:34,3

4. Hock Pál–Kemény Viktor                                  Audi Coupé quattro             E4           +4:45,5

5. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund                      Lada 21011                               D1           +6:37,7

6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin          Lada 2101-3                              D2           +7:47,8

7. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt                             Moszkvics 403 Rallye            B3           +11:57,9

Médiapartnerünk

Egerben vagy online

Támogatók